Działamy

Kliknij tutaj aby przejść do:  Krok I realizaji projektu: Diagnoza sytuacji w szkole

Kliknij tutaj aby przejść do: Krok II realizaji projektu: Wybór problemu i zebranie informacji

Kliknij tutaj aby przejść do: Krok III realizaji projektu: Rozwiązanie problemu

Kliknij tutaj aby przejść do: Krok IV realizacji projektu: Szukamy sojuszników

Wykonaliście już wszystkie kroki, które pozwolą na sprawną realizację waszego projektu i spektakularny sukces na zakończenie. Macie przed sobą najciekawszą część – działania – nowe wyzwania i świetną zabawę.

Gratulujemy, wszystkie przygotowania do realizacji projektu są już za wami. Teraz najprzyjemniejsza część – wykonanie. Raz jeszcze sprawdźcie, czy macie wszystko, czego potrzebujecie, a jeśli nie, zastanówcie się wspólnie, jak możecie to zdobyć. Spójrzcie na stworzoną wcześniej tabelę z planem działań – kto był za co odpowiedzialny i w jakim terminie dana rzecz miała się wydarzyć. Pilnujcie etapów realizacji projektu – czy są realizowane w terminie – wtedy macie największą szansę powodzenia.

Pamiętajcie o tym, że mimo iż za każdą rzecz odpowiedzialna jest jedna osoba, to powinniście sobie nawzajem pomagać. Nikt nie posprząta sam sali po koncercie, a przekonać dyrektora do zakupu szafek do szatni będzie łatwiej we dwójkę. Bardzo istotne są na tym etapie umiejętności pracy w grupie.

Trudne momenty

W czasie realizacji projektu na pewno pojawią się trudności i problemy. Bardzo ważne jest więc, abyście spotykali się w swojej grupie jak najczęściej i rozmawiali o tym, co się dzieje. W czasie spotkania warto, aby każdy powiedział, co mu się ostatnio udało zrobić dla projektu, oraz z czym ma problem. Nagrodźcie brawami wszelkie sukcesy i wspólnie zastanówcie się nad tym, jak ominąć napotkane trudności.

 

Fotografie i filmy

Warto dokumentować swoje działania za pomocą fotografii lub filmów. Róbcie jak najwięcej zdjęć, które pokazują waszą pracę. Wysyłajcie je do nas – Centrum Edukacji Obywatelskiej – na adres su@ceo.org.pl, najciekawsze reportaże na pewno znajdą się na naszej stronie internetowej. Fotografie to świetny sposób dokumentacji przebiegu działań i zmian, jakie zaszły (np. podczas remontu sal). Można ich używać przy promocji akcji, szukaniu sojuszników, wysyłaniu informacji do mediów, organizowaniu prezentacji kończącej projekt. Filmiki z atrakcyjnych wydarzeń zamieszczone na szkolnej stronie lub youtube mogą być doskonałą wizytówką waszych działań.

Informacja prasowa

Artykuł w lokalnej gazecie może być dobrą promocją waszych działań. Informacje, które powinny znaleźć się w notce prasowej o przygotowywanym przez was wydarzeniu:

  • Co? Krótka informacja o projekcie – na czym polega?
  • Kto? Kto jest organizatorem, kto bierze/brał udział w projekcie?
  • Kiedy? Gdzie? Informacje dotyczące przebiegu i miejsca wydarzenia, z wyszczególnieniem najbardziej medialnych działań (np. koncertu);
  • Po co? Informacje o motywach waszej pracy: dlaczego ten problem wydał wam się ważny, co chcieliście osiągnąć, jakie są rezultaty?
  • Sojusznicy? Kto wspiera was w realizacji projektu?
  • Organizator? Informacje o waszej grupie i dotychczasowej działalności. 

Zaprezentujcie się

Pokażcie szkolnej i lokalnej społeczności, czego udało się dokonać, jakie są efekty waszych działań. Pochwalcie się swoimi osiągnięciami – dzięki temu w przyszłości łatwiej wam będzie znaleźć nowych sojuszników oraz zmotywowanych i chętnych do współpracy uczniów. Pomyślcie o różnych sposobach zaprezentowania efektów waszej pracy: filmik dokumentujący wrzucony na youtube’a, ciekawa prezentacja multimedialna, plakat, uroczyste spotkanie uczestników projektu, itd. Poproście dziennikarzy lokalnej gazety, aby opisali wasze dokonania – często łatwiej ich do tego przekonać, podsuwając im samodzielnie przygotowany materiał prasowy.

Porozmawiajmy!

Bardzo ważne jest, aby zespół spotykał się regularnie podczas realizacji projektu. Na spotkaniach odnoście się do planu działań i omawiajcie następujące rzeczy:

1. Czy udaje nam się wykonać wszystko na czas?

2. Co szczególnie pomogło w mojej pracy?

3. Co należy zrobić w najbliższej przyszłości? Czy konieczne są zmiany w planie działań?

4. Czy udało się wypromować nasze działania?

Kliknij tutaj aby przejść do: Krok VI realizaji projektu: Rozmawiamy

Załączone Dokumenty: 
  1. 1. Trudne momenty.pdf (44KB)